home > Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

            AANMELDEN

            - Wat is de makkelijkste manier om je aan te melden?

Gebruik de knop inloggen op het homepage. Na je aanmelding kan je direct gebruik maken van de aantrekkelijke korting. Aanmelden is helemaal gratis en biedt je de mogelijkheid om een eigen adresboek aan te maken. Met het adresboek kan je makkelijker je wenskaarten op ieder gewenst moment laten versturen.

BEDRIJVEN

- Kan ik als bedrijf ook gebruik maken van jullie diensten?

Absoluut, veel bedrijven ontdekken het gemak van onze service. Na aanmelden en registreren (hiervoor kan onder naam, de naam van het bedrijf worden vermeld) kan daarna (met korting) direct van onze diensten gebruik worden gemaakt, dit is niet alleen makkelijk maar ook bijzonder origineel.

BEHEER

- Ik heb een verkeerd adres ingevuld

Eerst klik je op "Inloggen" (rechts bovenin). Na het inloggen klik je op "Account" (rechts bovenin) en kom je in een scherm waar je jouw persoonlijke gegevens kan wijzigen.

- Kan ik meerdere adressen in 1 keer importeren in het adresboek?

Helaas is het nog niet mogelijk om op de site meerdere adressen in 1 keer te importeren. Via de site kan je alleen 1 adres per keer invoeren. Binnenkort wordt het mogelijk om via een excelbestand in 1 keer meerdere adressen toe te voegen.

BETALING

- Aan wie betaal ik?

Wensplein is een dienst van de Kaarten Carrousel en deze zorgt voor de incassering van jouw betaling.

- Hoe kan ik betalen?

Je kunt bij ons betalen met behulp van iDeal, Mastercard, Visa, eenmalige machtiging of een overboeking.

- Hoe veilig is mijn betaling?

Jouw betaling is volkomen veilig. Andere kunnen onmogelijk toegang krijgen tot jouw gegevens.

- Wanneer ik mijn bankrekeningnummer invul krijg ik een foutmelding.

Mogelijk heb je jouw bankrekeningnummer met punten, komma's of andere extra leestekens ingevoerd. Wij verzoeken je daarom vriendelijk om de cijfers van het bankrekeningnummer direct achter elkaar te plaatsen zonder gebruik te maken van extra leestekens.

BEVESTIGING

- Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Na je bestelling krijg je op het scherm een bevestiging en je krijgt per e-mail een bevestiging. In deze mail vind je ook je ordernummer. Gebruik dit ordernummer tijdens correspondentie met ons

BEZORGING

- Hoe lang duurt het voordat de wenskaart wordt bezorgd?

Een kaart of pakketje wat op een werkdag voor 18.00 uur wordt besteld, wordt nog dezelfde dag verzonden, (tenzij een latere verzenddatum wordt gekozen). De kaart wordt dan de volgende (werk)dag bezorgd. Kaarten die tussen vrijdag 18.00 uur en maandag 18.00 uur worden gemaakt, worden op maandag verzonden en dus op dinsdag bezorgd. Wensplein gaat uit van de service van PostNL waarbij er geen garantie wordt gegeven. Bij betaling via overboeking worden kaarten na ontvangst van de betaling verzonden.

- Hoe worden de wenskaarten verzonden?

Wensplein laat de kaarten door de postbode (PostNL) bezorgen. Bezorging op tijd is dus afhankelijk van de postbode, net als wanneer je zelf een kaartje naar de brievenbus brengt. PostNL bezorgt volgens eigen opgave meer dan 94% van de brievenbuspost op de volgende (werk)dag.

- Kan ik in 1 keer meerdere kaarten versturen naar verschillende personen?

Bij Wensplein is het mogelijk om in 1 opdracht verschillende kaarten naar verschillende personen te sturen.

- Kan ik ook een of meerdere kaarten naar mezelf sturen?

Natuurlijk kan dit. Nadat je jouw kaart hebt besteld kom je in een driekeuze-menu terecht. Daar kan je kiezen voor de optie "Meerdere kaarten naar mijzelf". Bij deze mogelijkheid ontvang je het door jouw aantal opgegeven kaarten zonder adres op de achterkant met daarbij de benodigde enveloppen. Hiermee kun je zelf de adressen op de enveloppen schrijven.

BUITENLAND

- Kan ik mijn kaarten ook naar het buitenland sturen?

Ja, dat kan! Wanneer je een kaart via Wensplein hebt gemaakt kan je bij kiezen van het ontvangstadres uit alle landen van de wereld kiezen. De porto kosten voor een kaart zijn dan wel iets hoger.

CORRECTIE

- Na mijn bestelling blijkt dat ik een typefout heb gemaakt of een woord vergeten ben.

Helaas kunnen wij niet iedere kaart controleren op typfouten aangezien wij met een geautomatiseerd systeem werken. Wanneer blijkt dat je een typfout hebt gemaakt of een woord vergeten bent kun je het beste de kaart opnieuw bestellen. Log in op je account en ga naar "bestelde kaarten". Klik onder de kaart op "gebruik deze kaart". De door jou gemaakte kaart zal nu tevoorschijn komen. Je kan nu aanpassingen doen en de kaart weer opnieuw bestellen. Mail ons vervolgens de ordernummers van je bestellingen en welk ordernummer wij voor je moeten annuleren.

DIVERSEN

- Heb ik speciale software nodig?

Je hebt geen speciale software nodig om een echte wenskaart te maken.

- Hoe groot is een Wensplein wenskaart?

Al onze kaarten zijn dubbele wenskaarten met een vierkant of rechthoekige vorm. Alle kaarten zijn in 3 maten te bestellen.

- Hoe kan ik van lettertype veranderen?

Om van lettertype te veranderen kan je op de lettertype balk klikken. Doordat je hierop klikt komen alle lettertype's tevoorschijn via een roll-down. De editor zal standaard het lettertype "arial" aangeven.

- Kan ik ook wenskaarten per e-mail sturen?

Kaarten van Wensplein kunnen uitsluitend als echte wenskaart worden verzonden, waardoor de attentie waarde natuurlijk een stuk hoger ligt dan bij een e-card.

- Krijgt de ontvanger te zien van wie/waar de kaart vandaan komt?

Wij zetten zelf geen gegevens van de verzender in of op de kaart, dit dien je zelf bij tekst op de binnenzijde van de kaart te vermelden. Als je niets vermeld wordt de kaart dus anoniem verzonden.

- Kan ik voordat ik bij jullie een grote bestelling plaatst, eerst een proefdruk bestellen?

Dat is zeker mogelijk. Het is niet ongebruikelijk dat onze klanten bij bijvoorbeeld trouwkaarten of uitnodigingskaarten eerst een proefdruk willen ontvangen. In dat geval bestel je gewoon 1 kaart die je naar jezelf verstuurt.

ENVELOPPEN

- Als ik een pakket naar mijzelf toestuur, krijg ik er dan enveloppen bij?

Als je ervoor kiest 1 of meerdere kaarten in een pakket naar jezelf toe te sturen, dan krijg je er een evenredig aantal witte enveloppen van ons bij.

HERBESTELLING

- Ik wil een kaart graag nog een keer bestellen. Kan dat?

Ja dat kan! Als je inlogt (via Inloggen recht bovenaan) en naar je bestelhistorie gaat kan je achter de betreffende kaart klikken op Kaart(en) nabestellen. Je kan de kaart dan ook in een groter aantal nabestellen. Indien dit onverhoopt niet werkt of als je kaart door ons achteraf is gewijzigd, kan je ons ook een mail sturen.

KAART MAKEN

- Ik kan een bepaalde kaart niet zonder tekst maken?

Het kan kloppen dat er enkele kaarten op onze website staan waarvan de tekst niet van de voorkant van de kaart kan worden afgehaald. Dit komt omdat sommige teksten op bepaalde kaarten helemaal grafisch met de achtergrond van de kaart verwerkt zijn.

- Ik wil tekst of afbeeldingen tegen de rand plaatsen.

Omdat een kaart na het drukken op de juiste maat wordt gesneden, kan het voorkomen dat zaken als tekst en afbeeldingen die bij het ontwerpen van je kaart tegen de rand zijn geplaatst (deels) wegvallen. Wij raden daarom aan om een redelijke marge aan te houden. Dat hoeft niet meer dan een paar millimeter op het scherm te zijn.

- Kan ik ook alleen een rand of kader gebruiken zonder een afbeelding?

Als je sommige kaders met sierlijke lijnen/kringels erg mooi vindt, maar niet goed toepasbaar op een kaart, kan je het beste een willekeurige kaart uitzoeken (het liefst met veel wit aan de randen) en de afbeeldingen en tekst verwijderen. Dan voeg je het kader toe met eventueel een tekst en je hebt prachtig nieuw ontwerp gemaakt.

- Kan ik verschillende kaarten in één keer bestellen?

Met het winkelwagentje is dat inderdaad mogelijk.

- Kun je 2 keer een tekst invoegen op verschillende plekken?

Je kan oneindig vaak teksten invoegen in diverse tekst stijlen en kleuren en afmetingen.

- Waarom kan ik mijn foto niet uploaden?

Het feit dat je geen foto kunt uploaden kan aan verschillende dingen liggen. Controleer eerst of jouw foto een JPEG-bestand is. Dit kun je zien door naar de bestandsnaam te kijken. Staat er achter jouw bestand .jpg of .jpeg dan is deze correct. Bekijk het formaat van het bestand. Deze mag niet groter zijn dan 2 MB. Bekijk de resolutie van het bestand. Zorg dat jouw foto niet een te hoge resolutie bevat, waarbij de resolutie het liefst niet boven de 2800 x 1300 uitkomt. Om jouw foto te verkleinen kun je het volgende handige programma VSO Image Resizer gratis downloaden. Lukt het dan nog niet, stuur ons dan jouw foto en wij zullen deze voor je verkleinen. Voor het versturen is het ook mogelijk gebruik te maken van www.yousendit.com waarmee je gratis grotere bestanden naar een e-mailadres (info@Wensplein.nl) kunt mailen.

- Wat voor kaarten kan ik allemaal maken bij Wensplein?

Op www.wensplein.nl kan je echte dubbele wenskaarten maken uit een enorm grote kaartencollectie (meer dan 2000) of met je eigen digitale foto’s. In enkele eenvoudige stappen maak je je eigen ontwerp met foto, teksten en naar keuze een kader of een versiering. Wensplein heeft voor jou 6 maten om uit te kiezen: 11x17 cm, 15x22 cm, 20x30 cm, 13x13 cm, 15x15 cm en 21x21 cm.

- Wat zijn de voorwaarden voor het uploaden van een foto?

De foto moet in ieder geval een jpg, gif of png plaatje zijn. De adviesgrootte is 2 mb, waarbij de pixelafmetingen het liefst niet boven de 2800 x 1300 uitkomen. Als het uploaden niet lukt is je foto waarschijnlijk te groot. Je kan eenvoudig eerst je foto verkleinen door dit VSO Image Resizer simpele programmaatje te downloaden.

PRIJZEN

- Waarom betaal ik 2 postzegels i.p.v 1 postzegel aan portokosten bij één kaart naar mijzelf?

Indien een klant één of meerdere kaart(en) naar het eigen adres laat sturen, gaan wij ervan uit dat deze kaart(en) worden gebruikt om door te sturen. Bij dergelijke bestellingen voegen wij daarom altijd één of meerdere gratis enveloppen (zonder postzegels) toe voor het doorsturen. Indien het om één kaart gaat betekent dit dat wij de kaart en een enveloppe in een grotere enveloppe inpakken en versturen. Het gewicht komt daardoor boven de de 20 gram en daarom zijn de portokosten 2 zegels.

- Wat kost een Wensplein wenskaart?

Wanneer je gebruik maakt van onze aanmeldservice ontvang je direct een flinke korting en betaal je derhalve slechts € 2,25 (exclusief de porto kosten) per kaart. Daarbij hanteren wij grote staffelkortingen op onze kaarten voor grotere bestellingen.

- Zijn de prijzen inclusief het drukken van het logo en de door mij aangeleverde tekst?

De prijzen op www.wensplein.nl zijn inclusief het meedrukken van uw bedrijfslogo en de door uw aangeleverde tekst. Bovenop de getoonde prijs, komen bij bestellingen vanaf twintig kaarten geen extra kosten. Bij bestellingen onder de twintig kaarten worden verzendkosten in rekening gebracht. 

- Zijn de getoonde prijzen op Wensplein in- of exclusief BTW?

Op Wensplein.nl worden alle prijzen inclusief 21% BTW vermeld. Indien uw bestelling een zakelijke bestelling betreft, dan kunt u de BTW aftrekken. Op die manier kunt u al kaarten bestellen met een prijs vanaf €1,07.

 


Prijscalculator ×

Kies een categorie

Soort kaart

Formaat

Papiersoort

Enveloppen

Aantal kaarten

Aantal enveloppen

Totaalprijs: